Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
21. januar 2019

Er du Boligkontoret Danmarks nye HR konsulent

Vi har travlt i HR afdelingen. Nye opgaver kommer til, og samtidigt vil vi gerne udvikle HR funktionen i Boligkontoret Danmark. Derfor søger vi en ny kollega, der med stor faglighed, værktøjskassen fyldt og bred HR erfaring, kommer til at spille en vigtig rolle i denne udvikling og løsningen af de daglige opgaver – i tæt samarbejde med vores anden HR konsulent.

En typisk hverdag byder på mange forskellige opgaver, og en del forstyrrelser fra de ting der kommer "ind fra højre". Det er alt fra drifts- og administrative opgaver til projektledelse og udviklingsopgaver på strategisk niveau. Her får du de væsentligste opgaver i overskrifter:

  • Udvikling og implementering af HR koncepter, fx MUS, trivselsmåling, ledervurdering, onboarding forløb, kompetenceudvikling
  • Rekruttering all inklusive, dvs. alt fra indledende drøftelser med ansættende leder, annoncering til samtaler og testtilbagemelding
  • Trivselsundersøgelser, ledervurderinger, APV og andre undersøgelser, både opsætning og udsendelse af spørgeskemaer i SurveyXact samt efterfølgende analyse og afrapportering
  • Kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere, fra kursusadministration til planlægning og koordinering af længere uddannelsesforløb, e-learning kurser, udarbejdelse af kursuskatalog mv.
  • Facilitering af interne kurser og workshops - det kan være som underviser, teamcoach, faglig konsulent eller projektleder
  • Planlægning af årlig personalekonference og andre medarbejderevents
  • Vedligeholdelse af vores HR system (EPOS HR) og arbejde med at udvikle og optimere organisationens brug af systemet
  • Opdatering og vedligeholdelse af personalehåndbog, politikker mv.
  • Arbejdsmiljøkoordinatorfunktion for vores arbejdsmiljøorganisation, herunder ansvarlig for APV og den årlige arbejdsmiljødrøftelse
  • + alt det løse

Til rekruttering og udvikling af medarbejdere og teams bruger vi testværktøjerne Thomas DISC og HBDI (Whole Brain). Det er en fordel, hvis du allerede er certificeret i en eller begge af disse, eller har erfaring med brug af andre testværktøjer til rekruttering og/eller medarbejderudvikling. Har du også erfaring med EPOS HR, har du et klart forspring.

Din personlighed er lige så vigtig som din faglighed og erfaring

Samarbejde ud i organisationen, ordentlighed i opgaveløsningen og nærværende respekt for forskelligheder er vores DNA. Vi ønsker, at både ledere og medarbejdere oplever kompetent sparring, og at vores "ydelser" skaber merværdi hele vejen rundt.

Det er vigtigt, at du er god til at skabe tillidsfulde relationer på alle niveauer i organisationen, hvor strukturen i øvrigt er "flad" og omgangstonen uformel. Du møder andre med respekt og nysgerrighed, med din faglighed kommer du med naturlig autoritet, og er ikke bange for at udfordre kollegaer med dit "syn på sagen" eller stille krav til samarbejdet. Du kommunikerer desuden tydeligt og godt, både når du skriver, og når du taler.

Vi forestiller os, at du kommer med erfaring fra et lignende job. Din uddannelses baggrund er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du med din faglighed og personlighed matcher os, og at du har en pragmatisk tilgang til opgaveløsningen.

Et stærkt fællesskab både lokalt og på tværs

Det er afgørende for os, at finde en kollega der passer ind i vores team og organisation. Du bliver del af et velfungerende HR team med en HR chef, en HR konsulent og tre lønkonsulenter – et lille team hvor vi har tæt dialog og sparring i hverdagen om opgaverne.

Som medarbejder i Boligkontoret Danmark kommer du til at indgå i et solidt fællesskab præget af høj trivsel, imødekommenhed og hjælpsomme kollegaer - både på vores hovedkontor på Havneholmen, hvor HR afdelingen har hjemme, men også på tværs af Boligkontoret Danmarks syv afdelingskontorer og endeligt som medarbejder i en stor udviklingsorienteret organisation, hvor visionerne er høje og fællesskabet stort.

Vores faglighed, gode humør og kollegiale støtte skaber trivsel i en travl hverdag med masser af udfordringer. Arbejdsmiljøet er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Vi har sundhedsordning, massageordning, kantineordning, arbejdsgiverbetalt pensionsordning, gratis frugt og forskellige personaleklubber. Du får løn efter overenskomst og kvalifikationer.

Hvad gør du nu?

Har du de rette kompetencer, og kan du se dig selv som vores nye kollega? Så send os din ansøgning og CV senest d. 21. januar 2019 via vores hjemmeside http://www.bdk.dk. Her kan du også læse mere om os.

Vi forventer at holde samtaler i uge 4 og 5, og vil gerne have du starter senest d. 1. marts 2019.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte HR konsulent Birgitte Dunker på telefon 73 76 21 49 eller HR chef Benedikte Ginderskov på telefon 73 76 21 47.

 

Boligkontoret Danmark arbejder for gode boliger og boligområder i hele Danmark. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder, som alle bidrager til at sætte vores kunder i centrum, og skabe gode hjem og liv for vores beboere.

Vi er 180 medarbejdere i Boligkontoret Danmark, og 350 medarbejdere i de boligselskaber vi administrerer – i alt 60 boligselskaber med ca. 33.000 boliger.