Boligkontoret Danmark arbejder for gode boliger og boligområder i hele Danmark. Vi er et alment andelsselskab, der udlejer ca. 33.000 boliger og bygger og administrerer boliger for vores medlemmer; en række boligselskaber og boligforeninger samt forskellige kommuner og regioner.
Læse mere på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
21. februar 2019

Er du en skarp kommunikatør med grafisk flair og et fast blik på vores beboeres behov?

Til vores kommunikations- og marketingafdeling søger Boligkontoret Danmark en engageret kommunikations- og projektmedarbejder, der kan kommunikere på alle vores medieplatforme, styrke vores grafiske produktion og samtidig indgå i et spændende projekt om fremtidens boformer for seniorer.

Skriver du fængende budskaber og artikler til forskellige platforme, såvel online som off-line? Er du kreativ og har erfaring med at lave grafisk design og webfilm? Kan du lave kvalitative interviews med bl.a. ildsjæle bag seniorbofællesskaber? Og brænder du for at arbejde i en organisation, hvor vi altid sætter vores ca. 60.000 beboeres behov øverst? Så har vi et spændende og alsidigt job til dig.

Jobbet er projektbaseret og således tidsbegrænset, da det indgår i et udviklingsprojekt om fremtidens boformer for seniorer – foreløbigt 1½ år. Du bliver en del af vores team på i alt 6 medarbejdere, der har ansvaret for kommunikationen udadtil på vores forskellige digitale og analoge medieplatforme, den interne kommunikation i organisationen, presse, sociale medier, markedsføring og markedsanalyser samt en række udviklingsprojekter. Som en del af en politisk ledet organisation har vi i afdelingen et tæt samarbejde med både direktion og bestyrelser.

Vi lægger ikke skjul på, at arbejdstempoet til tider er meget højt. Du skal derfor kunne bevare overblikket, når der er fart på. Samtidig arbejder vi struktureret, hvorfor du skal kunne trives med deadlines. Det er vigtigt for os, at du kan skabe gode og udviklende relationer med forskellige mennesker – både beboere, de beboervalgte bestyrelser og andre samarbejdspartnere.

Til gengæld kan vi tilbyde et arbejde i et uformelt miljø med en stor grad af frihed. Vi passer på vores fællesskab, og vi kan lide at udfordre hinanden. En god dag hos os er fyldt med konstruktivt samarbejde, et godt grin og positiv kundefeedback.

Dine ansvarsområder

  • Skribent på nyheder og artikler til vores magasin og nyhedsbreve samt på pressemeddelelser
  • Layoutopgaver og billedredigering i forbindelse med vores nyheder og udgivelser, vores hjemmesider, markedsføring i byggesager og i boligområderne samt i vores udviklingsprojekter
  • Indgå i projektteamet bag ’Fremtidens seniorbofællesskaber’ og bidrage med koordinering, data-indhentning og -analyse samt formidling af resultaterne
  • Være med til at opdatere og udvikle vores hjemmesider (cms-system: Umbraco) og sikre den gode brugeroplevelse
  • Medansvarlig for markedsføringen af vores boligområder og nybyggerier, herunder planlægning og afholdelse af events samt andre udlejningsfremmende tiltag
  • Indgå i vores team bag web-film, herunder arbejde med storyboard, styre work-flow og gerne selv udarbejde mindre film-produktioner
  • Indgå i projektteamet bag vores nye brandingsstrategi og bistå med at føre den ud i livet

Din profil

  • Du skriver flydende og præcist til både trykte, sociale og digitale platforme
  • Du har erfaring med grafisk design og visuelle virkemidler, herunder indgående kendskab til Indesign, også gerne Illustrator/Photoshop og skabelsen af mindre web-film
  • Du har gerne erfaring med kvalitative undersøgelsesmetoder. I hvertfald har du mod på at lave interviews, workshops, observationer og voxpops
  • Du er god til og har nemt ved at indleve dig i vores målgruppers behov og situation
  • Du har et stort personligt drive, er initiativrig og har en ansvarlighed, som indgyder tillid
  • Du har udprægede samarbejdsevner og forstår betydningen af at være en holdspiller
  • Du har forståelse for at dit arbejde foregår i en politisk organisation, hvor tingene går stærkt og hele tiden kan ændre sig
  • Du har gerne mindst 2 års erfaring med lignende opgaver. Branchekendskab er en fordel, men ikke en nødvendighed
  • Din uddannelse eller faglige baggrund hænger vi os ikke så meget i. Det vigtigste er dit kommunikative talent og din interesse og erfaring med opgaverne

Om os

Du kommer til at indgå i et solidt fællesskab præget af høj trivsel, imødekommenhed og hjælpsomme kollegaer - både lokalt i kommunikations- og marketingafdelingen, men også på tværs af de øvrige knap 200 kollegaer i stabsfunktionerne på vores hovedkontor på Havneholmen i København og på vores 7 afdelingskontorer ude i landet.

Vores ambitionsniveau er højt, og vi tænker som organisation gerne ud af boksen og afprøver nyt. Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Desuden får du mulighed for faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og samarbejde til mange sider. Din leder bliver vores kommunikations- og marketingchef.

Det praktiske

Jobbet er på fuldtid, og indtil videre tidsbegrænset til at vare i 1½ år med mulighed for forlængelse afhængigt af udviklingsprojektet.

Ansættelse sker efter vores gældende AC-overenskomst med BL – Danmarks Almene Boliger.

Send os din ansøgning og CV via vores hjemmeside www.bdk.dk så vi har den senest den 21. februar 2019. Send også gerne relevante uddannelsespapirer, dokumentation for tidligere ansættelser og referencer.

Du kan læse mere om Boligkontoret Danmark på vores hjemmeside eller Facebook. Du er også velkommen til at kontakte kommunikations- og marketingchef Karina Lauridsen, kala@bdk.dk på telefon 2362 9505, hvis du vil vide mere.

Vi holder første runde samtaler mandag den 25. februar 2019 og anden runde samtaler onsdag den 27. februar 2019. Vi gennemfører test for deltagere i 2. samtalerunde.