Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
12. januar 2020

Boligkontoret Danmark søger chefkonsulent til afdelingskontoret i Holte

Er du en stærk faglig profil med flair for formidling, samarbejde og økonomi? Trives du med at arbejde i en politisk organisation med mange aktører og interesser? Er du god til at finde løsninger og skabe gode samarbejdsrelationer med både kollegaer, beboere og øvrige samarbejdspartnere - også når der er flere forskellige hensyn og interesser i spil? Så er det måske dig, der er vores nye chefkonsulent.

På afdelingskontoret i Holte får du 15 gode og dygtige kollegaer med forskellige baggrunde og kompetencer. Du kommer til at indgå i et fagligt fællesskab præget af høj trivsel, imødekommenhed og hjælpsomhed - både lokalt i Holte, på vores øvrige afdelingskontorer og på vores hovedkontor i København.

Du vil, i tæt samarbejde med afdelingskontorets forretningsfører, øvrige konsulenter og driftschefer, være bindeleddet mellem afdelingskontoret og boligorganisationernes organisations- og afdelingsbestyrelser. Du får også rig mulighed for at samarbejde med flere aktører i lokalområdet, herunder kommunerne.

Om jobbet
I Boligkontoret Danmark arbejder vi for fællesskabet. Vi siger, ”sammen kan vi mere”, og vi mener det! Som chefkonsulent indgår du i et team med gode kollegaer, der sammen varetager boligadministrationen for vores medlemmer/kunder. Du får en mangfoldig og afvekslende arbejdsdag med mange spændende opgaver – de primære er:

  • Rådgivning og sparring med bestyrelser
  • Samarbejde og koordinering med kommuner, stabsfunktioner og andre samarbejdspartnere
  • Udarbejdelse af beslutningsgrundlag til bestyrelserne
  • Implementering af bestyrelsernes beslutninger
  • Mødeledelse, deltagelse og oplæg ved møder i vores selskabs- og afdelingsbestyrelser samt ved beboermøder
  • Udarbejde budgetter og budgetopfølgning
  • Regnskabsopfølgning
  • Håndtere de administrative opgaver der naturligt følger med jobbet - og de ad hoc opgaver der løbende ”kommer ind fra højre”

Om dig
Som person er du udadvendt, opsøgende og initiativrig. Du løser administrative og projektorienterede opgaver på et højt fagligt niveau, og trives i en travl hverdag med mange deadlines. God talforståelse og interesse for eller kendskab til boligjuraen er en fordel, og så er du er en skarp formidler både skriftligt og mundtligt. 

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, og det er et plus, hvis du har erfaring fra et lignende job. Desuden skal du være indstillet på, at der vil være et antal aftenmøder i jobbet.

Om Boligkontoret Danmark
Boligkontoret Danmark administrerer almene boliger for ca. 60 almene boligorganisationer på tværs af landet og arbejder dagligt for at sikre gode boliger og boligområder for beboerne. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder, der hver især bidrager til, at boligafdelinger både er fysisk, socialt og økonomisk veldrevne.

Du bliver en del af en stor udviklingsorienteret organisation med et uhøjtideligt arbejdsmiljø, godt humør og kollegial støtte. Udover et spændende og alsidigt fuldtidsjob, hvor du bliver omfattet af en god overenskomst, tilbyder vi attraktive personaleforhold og -goder som fx sundhedsordning. Vi tilbyder også gode muligheder for faglig udvikling, deltagelse i erfanetværk på tværs af Boligkontoret Danmark, fleksibel arbejdstid og samarbejde til mange sider.

Send os din ansøgning
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte forretningsfører Charlotte Sommer Bjørnsgaard på telefon 31 10 73 09 eller mail chbj@bdk.dk.

Kan du se dig selv som en del af vores hold, så send os din ansøgning og CV via vores hjemmeside www.bdk.dk inden den 12. januar 2020. Vi ser frem til at høre fra dig, og vi vil gerne have du starter senest d. 1. marts 2020.