Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
20. oktober 2019

Boligkontoret Danmark søger en jurist til barselsvikariat

Til et barselsvikariat søger vi en engageret og dygtig jurist, der vil være med til at sikre den høje kvalitet af juridisk bistand, vi yder til både medarbejdere, ledere og medlemmer i Boligkontoret Danmark.

I juridisk afdeling er vores væsentligste opgaver at yde juridisk sparring og rådgivning til medarbejdere og ledere i Boligkontoret Danmark, ligesom vi varetager vores boligselskabers (medlemmers) husleje-, fraflytterinkasso- og husordensager samt øvrige retssager ved fogedret, boligret og beboerklagenævn. Desuden har vi ansvaret for GDPR i Boligkontoret. Mere konkret kommer du til at arbejde med:

  • Sagsbehandling i de mange forskelligartede sager, herunder fraflytningsrestancesager, husordensager og i et vist omfang huslejerestancesager
  • Kontakt til beboere, fraflyttere og boligselskaberne under sagernes behandling, herunder varetagelse af forligsdrøftelser mv.
  • Varetagelse af sagers behandling ved beboerklagenævn, boligret og fogedret
  • Møde i hhv. boligret og beboerklagenævn
  • Sparring med de øvrige ansatte i afdelingen
  • Rådgivning af kollegaer fra hele landet når de sidder med juridiske spørgsmål
  • Håndtering af diverse vedrørende persondata i Boligkontoret

Du skal være uddannet jurist, og det er en stor fordel, hvis du har interesse for eller er godt inde i lejelovgivningen og de regler der gælder for almene boliger, men det er ikke et krav.

Vores fællesskab og samarbejde på tværs af organisationen og med vores medlemmer er meget vigtigt for os. Derfor er det vigtigt, at du har politisk tæft, kan begå dig i en organisation med mange interesser og formår at skabe gode samarbejdsrelationer med personer på mange forskellige niveauer. Du skal trives i en udadvendt rolle, være stærk i din kommunikation, initiativrig og arbejde vedholdende og serviceminded med dine opgaver.

Om du har erfaring fra et tilsvarende job, eller om du er nyuddannet, er ikke afgørende for os. Vi lægger vægt på at finde en ny kollega med personligt drive og stor interesse for boligjuraen.

Fællesskab – både lokalt på tværs

Det er også vigtigt for os, at finde en person der passer ind i vores team, og som med overbevisning kan udføre den brede vifte af spændende og udfordrende opgaver, som jobbet rummer. Vi er 5 medarbejdere i afdelingen med dig - vores advokat og chef for afdelingen, vores jurist/advokatfuldmægtig, en juridisk assistent og en studentermedhjælper. Vi har det godt med hinanden og vores høje faglighed, gode humør og kollegiale støtte, giver plads til både glæde og grin i en travl arbejdsdag med masser af udfordringer.

Du kommer altså til at indgå i et solidt fællesskab præget af høj trivsel, imødekommenhed og hjælpsomme kollegaer - både lokalt i afdelingen og på hovedkontoret, men også på tværs af Boligkontoret Danmarks 8 afdelingskontorer og endeligt som medarbejder i en stor udviklingsorienteret organisation, hvor visionerne er høje og fællesskabet stort.

Hvad får du hos os?

Helt sikkert et spændende og alsidigt fuldtidsjob! Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Desuden får du gode muligheder for faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og samarbejde til mange sider. Du får masser af udfordringer, en plads i et godt team, god faglig sparring og løn iht. overenskomst mellem AC og BL.

Du kommer til at referere til advokat og chef for juridisk afdeling Henriette Fabritius Tengnagel, og din arbejdsplads er på vores hovedkontor på Havneholmen i København - lige bagved Fisketorvet.

Hvad gør du nu?

Kan du se dig selv i dette spændende job, så send os din ansøgning, CV og evt. eksamensbevis senest den 20. oktober 2019 via vores hjemmeside www.bdk.dk. Her kan du også læse mere om os.

Vi forventer at holde samtaler i løbet af uge 44, og vi vil gerne have, du starter den 1. december 2019.Ønsker du at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte juridisk chef Henriette Fabritius Tengnagel på mail hete@bdk.dk eller jurist Laura A. Villumsen på laav@bdk.dk.

 

Boligkontoret Danmark arbejder for gode boliger og boligområder i hele Danmark. Vi er en almen boligadministration, der udlejer og administrerer godt 30.000 boliger for vores medlemmer rundt om i landet. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder, som alle bidrager til at sætte vores kunder i centrum, og skabe gode hjem og liv for beboerne.