Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
12. november 2020

Bramming Boligforening søger boligsocial medarbejder

Bramming Boligforening arbejder for at boligforeningen fortsat er en moderne boligorganisation, hvor tryghed og sociale fællesskaber går hånd i hånd med sunde boliger til en attraktiv pris. For at understøtte dette har boligforeningen besluttet at ansætte en boligsocial medarbejder.

Bramming Boligforening er en almen boligforening med 655 boliger beliggende i Bramming og omegn. Boligforeningen har besluttet at sætte ekstra fokus på beboernes trivsel ved at ansætte en boligsocial medarbejder. Den boligsociale medarbejder skal indgå i tæt samarbejde med de øvrige kolleger i boligforeningen, der består af både medarbejdere der arbejder med praktiske opgaver i foreningens 15 afdelinger, de der har fokus på administrationen af boligerne og beboerdemokratiet, samt de boligsociale rådgivere der arbejder med huslejerestancer, konfliktmægling og bekymringssager.

Som boligsocial medarbejder i Bramming Boligforening vil din væsentligste opgave være at sikre beboernes trivsel i boligforeningens 15 afdelinger. Vi forestiller os derfor, at opgaven både vil kræve et fokus på den enkelte beboer, der har brug for en hjælpende hånd samt et fokus på at skabe positive fællesskaber. Der er allerede skabt positive samarbejdsrelationer til såvel dele af Esbjerg kommune som til flere organisationer og foreninger, men der vil også være en betydelig opgave i at vedligeholde og udvikle dette netværk til gavn for boligforeningens beboere.

Bramming Boligforening råder over to fælleshuse samt flere fællesarealer i de enkelte afdelinger. 

Centralt for opgaven er:

  • At skabe - og videreudvikle - et godt sammenhold i de enkelte afdelinger og på tværs af disse
  • At arbejde med forskellige kommunikationsformer og strategier
  • At være brobygger mellem den enkelte beboer og myndigheder, samt øvrige relevante tilbud for den enkelte beboer
  • At samarbejde med boligforeningens øvrige medarbejdere om udfordringer der måtte opstå

Vi forventer:

  • Erfaring inden for det socialfaglige eller pædagogiske felt
  • Erfaring med netværksarbejde
  • Erfaring fra frivilligt arbejde
  • Kendskab til relevant lovgivning
  • Gode formuleringsevner både i skrift og tale

Om dig som person

  • Du er initiativrig
  • Du er god til at skabe relationer til og mellem mennesker
  • Du er rummelig og fordomsfri
  • Du begejstres let og lader begejstringen smitte
  • Du har stærke samarbejdsevner
  • Du kan arbejde med hjælp til selvhjælp som metode

Vi tilbyder

Et spændende og nytænkende job på fuld tid, hvor to arbejdsdage aldrig er ens. Vores arbejdsmiljø er uformelt, og med stor fokus på ordentlighed. Dine arbejdsforhold er fleksible og rummer gode muligheder for personlig udvikling, fleksibel arbejdstid og du vil få rig mulighed for at påvirke udviklingen og egne arbejdsforhold.

Ansættelsesvilkår

Jobbet som boligsocial medarbejder er på fuld tid og med start den 1. januar 2021. Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med HK/BL. Der er afsat midler til aktiviteter, kurser og konferencer i et vist omfang. Arbejdstiden vil være varierende og forekomme både dag, eftermiddag, aften og weekend efter beboernes behov.

Ansættelsesprocedure

Der er nedsat et ansættelsesudvalg bestående af repræsentanter for Bramming Boligforening og Boligkontoret Danmark.

Ansøgningsfristen er torsdag dem 12. november kl. 12.00

Der forventes at være to samtalerunder, der afholdes onsdag den 18. november og mandag den 23. november.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at der ved kontraktskrivningen kan fremvises ren straffe- og børneattest.

Alle spørgsmål til jobbet og ansættelsesproceduren kan rettes til Chef for boligsociale indsatser Katja Giebel på mail kagi@bdk.dk eller telefon 30 56 18 34. Der er udarbejdet et idegrundlag, kompetenceprofil samt stillings- og funktionsbeskrivelse for jobbet. Dette kan rekvireres ved at kontakte Katja Giebel.