Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
20. januar 2021

Projektleder søges til Boligkontoret Danmarks byggeafdeling på Fyn og i Syd- og Midtjylland

Er du en dygtig og skarp projektleder og byggesagsadministrator med styr på både proces og mål? Har du forståelse for processerne i demokratiske organisationer? Kunne du tænke dig at blive en aktiv del af et velfungerende og engageret team? Så læs endelig videre!

Vores byggeafdeling styrer store og små byggesager fra idé til aflevering for almene boligselskaber landet over herunder fysiske helhedsplaner og større renoverings- og nybyggerisager. Med en fortsat øget tilgang af sager har vi masser at lave, og vi søger derfor en projektleder til vores team i Byg Vest. Kontoret ligger i Silkeborg, men der vil være mulighed for at arbejde fra vores kontorer i Kolding, Bramming eller Odense.

Som projektleder hos os vil du være koordinator og bindeled mellem den beboerdemokratisk valgte bestyrelse i det enkelte selskabs boligafdeling og de tilknyttede rådgivende arkitekter, ingeniører, entreprenører og offentlige myndigheder. Du vil skulle agere på vegne af bygherren og viderebringe bygherrens demokratiske beslutninger til de relevante samarbejdsparter i byggesagen. Samtidig vil du have budgetansvaret i dine sager, dog i et overordnet samarbejde med vores økonomiafdeling.

Vi har altid kunden i centrum, og det er vigtigt, at du formår at oversætte teknisk sprog til et forståeligt sprog for menigmand, der kan danne grundlag for eksempelvis en beboerdemokratisk beslutning. Vi har ofte møder "ude af huset", så du skal trives med at være på farten og være fleksibel i forhold til at planlægge din arbejdstid.

Hvad kommer du til at arbejde med?

  • Planlægning og gennemførelse af møder med beboere, bestyrelser, offentlige myndigheder, rådgivere, entreprenører og driftskolleger
  • Konfliktløsning på forskellige niveauer
  • Indhentning og videreformidling af byggetekniske undersøgelser og rapporter
  • Udarbejdelse af ansøgninger til kommuner og Landsbyggefonden
  • Finansiering, budgetopfølgning og risikovurdering
  • Beskrivelse af projekter inkl. budgettering af anlægsudgifter
  • Udbud og indkøb af rådgiverydelser og entreprisearbejder efter vores skabeloner
  • Interne udviklingsopgaver og vidensdeling i organisationen

Hvad forventer vi af dig?

  • Du har en byggeteknisk baggrund som bygningskonstruktør, ingeniør eller arkitekt - eller du har en anden relevant uddannelse med byggeriet som omdrejningspunkt
  • Vi ser gerne, du har erfaring med projektledelse og -koordinering fra tidligere job og har en grundlæggende teknisk viden om renovering og nybyggeri
  • Du har erfaring med og forståelse for demokratiske og politiske processer
  • Du skal arbejde selvstændigt med dine egne projekter, men vil være en del af et team, som kan bidrage med faglig sparring
  • Du er god til og kan lide at skabe relationer og er god til at formidle i skrift og tale til både fagprofessionelle og almindelige beboere
  • Du er procesorienteret og kan også arbejde skematisk med tabeller og indtastninger
  • Du ser helheden og formår at prioritere de relevante detaljer
  • Det er en fordel, hvis du interesserer dig for bæredygtighed i byggeriet
  • Du trives med og er god til at arbejde under en stor grad af frihed for tilrettelæggelse af eget arbejde med ansvar over for bygherre
  • Du har gåpåmod og er nysgerrig omkring det almene regelsæt (AB 18)
  • Du kan lide at være blæksprutte i en travl hverdag, og du kan deltage i eftermiddags- og aftenmøder
  • Du har kørekort og kan stille egen bil til rådighed

Lidt om byggeafdelingen

Vi er lige nu i alt 19 ansatte i byggeafdelingen, hvoraf du i Byg Vest til dagligt vil dele kontor med fire kollegaer. Vi har vidt forskellige baggrunde som ingeniører, konstruktører, arkitekter og økonomer. Denne mangfoldighed ser vi som en styrke, der er med til at gøre os til en robust og dynamisk byggeafdeling. Du vil referere til byggechefen, der til dagligt sidder i København, men jævnligt er i Silkeborg.

Bliver du en af vores nye projektledere, får du et spændende, varieret og alsidigt fuldtidsjob i en dynamisk organisation. Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Jobbet rummer gode muligheder for faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og samarbejde til mange sider. Du får en plads i et engageret team, god faglig sparring, og løn efter overenskomst og kvalifikationer. Erfaringsudveksling, humor og kollegial støtte bringer os sikkert i gennem en travl hverdag med masser af udfordringer.

Byg Vest holder til på Borgergade 10, 8610 Silkeborg, og vi har derudover en Byg Øst-afdeling med kontor beliggende i København.

Læs mere om os på www.bdk.dk, eller hør en af vores projektledere fortælle om jobbet som projektleder ved at klikke her: https://youtu.be/ueryB5jGhJg

Ansøgningsfrist

Kan du se dig selv som en del af vores hold, så send os din ansøgning og CV senest onsdag den 20. januar 2021.

Vi ønsker jobbet besat hurtigst muligt eller senest 1. marts 2021. Vi forventer at afholde samtaler i uge 4.

Har du spørgsmål til jobbet, eller vil du gerne høre, hvordan det er at være ansat i Boligkontoret Danmarks byggeafdeling, kan du kontakte byggechef Torben Hangaard på telefon 2910 0557 eller projektchef Heine Krarup Møller på telefon 2141 3108.