Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 
Del på

Boligsocial rådgiver til Boligkontoret Danmark

Vil du være med til at fremme tryghed og trivsel i almene boligområder? Og har du lyst og kompetencer til at rådgive og støtte sårbare og udsatte beboere på afstand? Så er du måske vores nye boligsociale rådgiver.

Boligkontoret Danmark har stor succes med indsatserne ”Råd til husleje” og ”Bekymret for en beboer”, hvor vi yder rådgivning til udsættelsestruede og udsatte beboere. Vi søger en kollega til vores boligsociale team, der kan yde boligsocial rådgivning til såvel beboere, bestyrelser og kollegaer.

Som boligsocial rådgiver bliver din primære opgave at opsøge og rådgive beboere, der er i risiko for at blive sat ud af deres bolig pga. huslejerestance. Du kommer til at yde generel økonomisk rådgivning vedrørende deres bolig- og livssituation herunder støtte til at søge relevant social og økonomisk hjælp. Det opsøgende arbejde sker via mail, telefon og sms, og i ganske få situationer kører vi ud til beboeren, men for det meste arbejder vi fra vores hovedkontor på Havneholmen i København. Det er derfor vigtigt, at du er god til, og trives med, at skabe relationer på afstand.

Herudover bliver dine opgaver:

  • at rådgive sårbare og udsatte beboere, naboer, bestyrelser og ansatte i vores indsats ”Bekymret for en beboer”
  • at arbejde metodisk med at bygge bro mellem beboerne og eksterne samarbejdsparter - typisk kommunale og andre offentlige tilbud
  • at udføre de administrative opgaver, der er knyttet til rådgivningen som fx registrering, opfølgning og beskrivelse samt dokumentation af indsatsen herunder også føre statistik med effekten af indsatsen
  • at holde dig selv og teamet opdateret på de seneste lovmæssige ændringer og tiltag inden for det boligsociale indsatsområde

En mindre del af arbejdet foregår ude hos beboeren, til kurser, hos boligorganisationerne eller til møder med kommuner, banker eller andre samarbejdspartnere. Derfor er egen bil en nødvendighed. Til orientering kan der forekomme aftenmøder.

Om dig

Det er ikke afgørende med hvilken socialfaglig uddannelsesbaggrund du kommer med – det vigtigste er, at du kan støtte og rådgive beboerne ud fra en løsningsfokuseret tilgang med respekt for den enkelte. Du går med empatien forrest og har forståelse for beboernes sociale og økonomiske situation, ligesom du har en god forståelse for det miljø beboeren indgår i herunder de hensyn, der skal tages til boligafdelingernes økonomi og de øvrige beboeres trivsel og tryghed.

Derudover forventer vi, at du:

  • har en solid socialfaglig profil, stor viden og praktisk erfaring med lignende opgaver
  • er stærk inden for viden om psykisk sygdom og håndtering af sårbare beboere
  • er initiativrig, engageret og god til at prioritere dine opgaver og holde fokus
  • er analytisk og har flair for tal og personlig økonomi
  • trives med administrative opgaver og er god til at kommunikere tydeligt i tale og på skrift
  • er åben og nysgerrig på at lære - og ikke mindst, at du er en god teamplayer, som ser det som en naturlig del af jobbet at løfte i flok

Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring fra det boligsociale område eller fx som rådgiver fra en større interesseorganisation, socialfaglig medarbejder på et forsorgshjem eller har kommunal erfaring fra ydelsesområdet. Det vil også være en fordel, hvis du er uddannet konfliktmægler.

Vores fællesskab og samarbejde på tværs af organisationen og med vores medlemmer er meget vigtigt for os. Du skal derfor have politisk flair, være god til "stikke fingeren i jorden" og have fornemmelse og forståelse for de mange forskellige sammenhænge og fælleskaber du naturligt bliver en del af. Med andre ord er du en mester i både at arbejde med den enkelte beboer og på strategisk niveau.

Om os

Det er vigtigt for os, at finde en person der passer ind i vores team, og som med overbevisning kan udføre den brede vifte af spændende og udfordrende opgaver, som jobbet rummer. Du bliver en del af afdelingen for boligsociale indsatser, som i dag består af to boligsociale rådgivere, en student, en leder samt 15 medarbejdere ude i landet.

Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Desuden får du gode muligheder for faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og samarbejde med mange samarbejdspartnere og interessenter. Jobbet er på fuld tid, og er omfattet af HK overenskomst.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for boligsociale indsatser Katja Giebel på boligsocial@bdk.dk.

Ansøgningsfrist

Send os din ansøgning, CV og evt. eksamensbevis senest den 18. april 2021 ved at trykke på ”søg stillingen”. På vores hjemmeside www.bdk.dk kan du læse mere om os.

Vi forventer at afholde samtaler i forlængelse af ansøgningsfristen. Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2021, men vi venter gerne på den rette medarbejder.

Ansøgningsfrist: 18-04-2021

Powered by JobNext