Ansøgningsfrist
18. april 2021
Vil du være med til at fremme tryghed og trivsel i almene boligområder? Og har du lyst og kompetencer til at rådgive og støtte sårbare og udsatte beboere på afstand? Så er du måske vores nye boligsociale rådgiver.
Boligkontoret Danmark har stor succes med indsatserne ”Råd til husleje” og ”Bekymret for en beboer”, hvor vi yder rådgivning til udsættelsestruede og udsatte beboere. Vi søger en kollega til vores boligsociale team, der kan yde boligsocial rådgivning til såvel beboere, bestyrelser og kollegaer.
Som boligsocial rådgiver bliver din primære opgave at opsøge og rådgive beboere, der er i risiko for at blive sat ud af deres bolig pga. huslejerestance. Du kommer til at yde generel økonomisk rådgivning vedrørende deres bolig- og livssituation herunder støtte til at søge relevant social og økonomisk hjælp. Det opsøgende arbejde sker via mail, telefon og sms, og i ganske få situationer kører vi ud til beboeren, men for det meste arbejder vi fra vores hovedkontor på Havneholmen i København. Det er derfor vigtigt, at du er god til, og trives med, at skabe relationer på afstand.
En mindre del af arbejdet foregår ude hos beboeren, til kurser, hos boligorganisationerne eller til møder med kommuner, banker eller andre samarbejdspartnere. Derfor er egen bil en nødvendighed. Til orientering kan der forekomme aftenmøder.
Det er ikke afgørende med hvilken socialfaglig uddannelsesbaggrund du kommer med – det vigtigste er, at du kan støtte og rådgive beboerne ud fra en løsningsfokuseret tilgang med respekt for den enkelte. Du går med empatien forrest og har forståelse for beboernes sociale og økonomiske situation, ligesom du har en god forståelse for det miljø beboeren indgår i herunder de hensyn, der skal tages til boligafdelingernes økonomi og de øvrige beboeres trivsel og tryghed.
Derudover forventer vi, at du:
Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring fra det boligsociale område eller fx som rådgiver fra en større interesseorganisation, socialfaglig medarbejder på et forsorgshjem eller har kommunal erfaring fra ydelsesområdet. Det vil også være en fordel, hvis du er uddannet konfliktmægler.
Vores fællesskab og samarbejde på tværs af organisationen og med vores medlemmer er meget vigtigt for os. Du skal derfor have politisk flair, være god til "stikke fingeren i jorden" og have fornemmelse og forståelse for de mange forskellige sammenhænge og fælleskaber du naturligt bliver en del af. Med andre ord er du en mester i både at arbejde med den enkelte beboer og på strategisk niveau.
Det er vigtigt for os, at finde en person der passer ind i vores team, og som med overbevisning kan udføre den brede vifte af spændende og udfordrende opgaver, som jobbet rummer. Du bliver en del af afdelingen for boligsociale indsatser, som i dag består af to boligsociale rådgivere, en student, en leder samt 15 medarbejdere ude i landet.
Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder. Desuden får du gode muligheder for faglig udvikling, fleksibel arbejdstid og samarbejde med mange samarbejdspartnere og interessenter. Jobbet er på fuld tid, og er omfattet af HK overenskomst.
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for boligsociale indsatser Katja Giebel på boligsocial@bdk.dk.
Send os din ansøgning, CV og evt. eksamensbevis senest den 18. april 2021 ved at trykke på ”søg stillingen”. På vores hjemmeside www.bdk.dk kan du læse mere om os.
Vi forventer at afholde samtaler i forlængelse af ansøgningsfristen. Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2021, men vi venter gerne på den rette medarbejder.