Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 
Del på

Boligkontoret Danmark søger driftschef/souschef til lokalkontor Grenaa

Er du en stærk faglig profil med flair for formidling, samarbejde bygningsdrift og økonomi? Trives du med at arbejde i en politisk organisation med mange aktører og interesser? Er du god til at finde løsninger og skabe gode samarbejdsrelationer med både kollegaer, beboere og øvrige samarbejdspartnere - også når der er flere forskellige hensyn og interesser i spil? Så er det måske dig, der er vores nye driftschef/souschef.

Du vil være en del af afdelingskontoret i Silkeborg, men din fysiske placering vil være på vores lokalkontor i Grenaa, hvor du vil indgå i et fast team med en boligrådgiver. For at få den bedst mulige faglige sparring, får du en fast arbejdsdag om ugen på afdelingskontoret i Silkeborg, ligesom både forretningsfører og chefkonsulent også har arbejdsplads på kontoret i Grenaa enkelte dage om ugen. Både i Silkeborg og i Grenaa får du gode og dygtige kollegaer med forskellige baggrunde og kompetencer. Du vil blive en del af et team på 12 gode kollegaer, som du vil få et tæt samarbejde med uafhængig af placeringen.

Du vil i tæt samarbejde med afdelingskontorets forretningsfører, chefkonsulent, øvrige driftschefer og boligrådgivere, være bindeleddet mellem afdelingskontoret, lokalkontoret og boligorganisationens organisations- og afdelingsbestyrelser. Du får også rig mulighed for at samarbejde med flere aktører i lokalområdet herunder blandt andet kommunen.

Om jobbet

I Boligkontoret Danmark arbejder vi for fællesskabet. Vi siger, ”sammen kan vi mere”, og vi mener det!

Som driftschef/souschef indgår du i et team med gode kollegaer, der sammen varetager boligadministrationen for vores medlemmer/kunder. Du får en mangfoldig og afvekslende arbejdsdag med mange spændende opgaver – de primære er:

  • Personaleledelse af 5-6 ejendomsfunktionærer i Grenaa Andelsboligforening, som du blandt andet udarbejder driftsplaner for
  • Drifts – og vedligehold af bygningerne i selskabets boligafdelinger
  • Sikre løbende udvikling og optimering af driften og samtidig sikre, at beslutninger omkring driften implementeres
  • Udarbejde og følge op på samarbejdsaftaler med bestyrelser og boligafdelinger
  • Udarbejdelse af beslutningsgrundlag til bestyrelserne
  • Sikre gennemførelse af forbedringsarbejder, herunder at der indhentes tilbud, udarbejdes anlægsbudgetter, og du har kontakten til leverandørerne
  • Rådgivning og sparring med organisationsbestyrelse – og afdelingsbestyrelser
  • Samarbejde og koordinering med kommuner, stabsfunktioner og andre samarbejdspartnere
  • Udarbejdelse af afdelingsbudgetter
  • Mødeledelse, deltagelse og oplæg ved møder i vores organisations- og afdelingsbestyrelser
  • Regnskabs- og budget opfølgning
  • Afholde beboermøder og bestyrelsesmøder i boligafdelinger, hvor du formidler og omsætter drift og teknik til beboerne og bestyrelserne herunder også afdelingernes økonomi, budgetter og regnskaber (typisk aftenmøder)
  • Håndtere de administrative opgaver der naturligt følger med jobbet - og de ad hoc opgaver der løbende ”kommer ind fra højre”

Om dig

Som person er du udadvendt, opsøgende og initiativrig og en naturlig leder for en gruppe selvstændige ejendomsfunktionærer. Du prioriterer og løser administrative og projektorienterede opgaver på et højt fagligt niveau og trives i en travl hverdag med mange deadlines. Du skal være dygtig til bygningsdrift og have en rigtig god talforståelse. Interesse for, eller kendskab til, boligjuraen er en fordel, og så er du er en skarp formidler både skriftligt og mundtligt.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis bygningskonstruktør, og det er et plus, hvis du har erfaring fra et lignende job. Desuden skal du være indstillet på, at der vil være et antal aftenmøder i jobbet.

Du tilbydes

Du kommer til at indgå i et fagligt fællesskab præget af høj trivsel, imødekommenhed og hjælpsomhed - både lokalt i Grenaa, på afdelingskontoret i Silkeborg, og på vores øvrige afdelingskontorer rundt i landet og på vores hovedkontor i København. Du bliver en del af en stor udviklingsorienteret organisation med et uhøjtideligt arbejdsmiljø, godt humør og kollegial støtte. Ud over et spændende og alsidigt fuldtidsjob, hvor du bliver omfattet af en god overenskomst, tilbyder vi attraktive personaleforhold og -goder som fx sundhedsordning. Vi tilbyder også gode muligheder for faglig udvikling, deltagelse i erfanetværk på tværs af Boligkontoret Danmark, fleksibel arbejdstid og samarbejde til mange sider.

Ansøgningsfrist

Send os din ansøgning og CV ved at trykke på ”søg stillingen” – senest den 16. august 2022. Vi ser frem til at høre fra dig.

Vi forventer at afholde 1. samtale den 22. august 2022 og 2. samtale den 25. august 2022. Tiltrædelsesdato vil være den 1. oktober 2022 eller efter aftale.

På vores hjemmeside www.bdk.dk kan du læse mere om os.

Ansøgningsfrist: 16-08-2022

Powered by JobNext