Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
31. marts 2023

Økonomielev

Har du flair for tal og drømmer om en fremtid med økonomi og regnskab? Så læs med her og få muligheden for at blive en del af Boligkontoret Danmark.

Vi søger en ansvarsbevidst økonomielev, der ønsker en solid uddannelse med en grundig oplæring i et bredt udvalg af de talrige spændende opgaver, der er i en moderne økonomi- og regnskabsafdeling. Du vil blive ansat i en af landets største almene boligadministrationer på vores hovedkontor på Havneholmen, hvor vi ser frem til, at du skal være en del af vores team.

Du vil i løbet af din uddannelse blandt andet komme til at arbejde med:

  • Debitor-, kreditor- og finansbogholderi
  • Fakturahåndtering
  • Bogføringer og afstemninger
  • Budgetter og regnskaber for boligselskaber
  • Interne kontroller

Herudover får du også mulighed for kortvarigt at komme rundt i andre afdelinger, så du får et godt indblik i, hvordan forretningen hænger sammen, og hvad dine opgaver bidrager med.

Om dig

Vi forventer, at du har bestået, eller forventer at bestå en af følgende ungdomsuddannelser med HHX, STX eller HTX suppleret med EUS/HGS grundforløb eller EUX merkantil og har opfyldt adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i økonomi.

Herudover har du følgende kompetencer:

  • Flair for tal og IT - specielt Excel bliver en stor del af din hverdag
  • Nysgerrig, ansvarsbevidst og selvstændig
  • Detaljeorienteret og tager ejerskab af opgaverne
  • Sætter en ære i at levere et godt stykke arbejde inden for aftalte deadline
  • Positiv og har et godt humør

Vi tilbyder

Hos Boligkontoret Danmark får du et spændende uddannelsesforløb, der veksler mellem oplæring hos os og skoleforløb på Niels Brock i København. Du får rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt og desuden vil du med tiden få mere ansvar og i den sammenhæng flere selvstændige opgaver. Du vil få tilknyttet en elevansvarlig som støtte, som du til enhver tid kan gå til og få råd og vejledning af.

Du vil indgå i et team med en masse kompetente, erfarne og imødekommende kollegaer i et uformelt arbejdsmiljø. Når du er færdigudlært, tilbyder vi dig minimum 3 måneders fastansættelse - dog har vi tidligere haft stor succes med at fastansætte vores elever.

Vi tilbyder dig gode arbejds- og personaleforhold med bl.a. frokostordning, personaleforening samt løn i henhold til gældende overenskomst. Din arbejdstid er 37 timer om ugen inkl. frokost. Vi har flextid, så arbejdstiden kan individuelt tilpasses.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Mads Carstensen på telefon 73 76 21 53 eller mail: maca@bdk.dk.

Ansøgning

Send os din ansøgning og CV ved at trykke på ”søg stillingen” senest den 31. marts 2023. Vi afholder samtaler løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning afsted. Vi glæder os til at høre fra dig.

Ønsket tiltrædelse er den 1. september 2023.

På vores hjemmeside www.bdk.dk kan du læse mere om os.