Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
9. maj 2023

Økonomikonsulent/teamleder

Har du flair og interesse for regnskab, og er du dygtig til at samarbejde? Mestrer du at have et godt overblik, mange bolde i luften, og er du god til at gå forrest og skabe gejst hos medarbejderne i dit team? Så er stillingen som gruppeleder måske noget for dig.

Som gruppeleder i vores økonomi- og regnskabsafdeling på vores hovedkontor på Havneholmen vil dit ansvarsområde omhandle økonomien hos vores administrerede kunder. Herudover bliver din opgave at understøtte de ledelsesmæssige funktioner i tæt samspil med vores regnskabschef, som har det overordnede personaleansvar.

Din primære opgave vil omhandle kundeøkonomi for vores 62 medlemmer samt 48 eksterne kunder. Du kommer til at arbejde i, samt være med til at videreudvikle, nogle af branchens bedste værktøjer, som sikrer en god effektiv platform i regnskabsudarbejdelsen. Derudover bliver du en vigtig samarbejdspartner for vores revisorer, selskabsansvarlige og bestyrelser.

Dine opgaver:

  • Tilsikre opgavefordeling internt i afdelingen
  • Udvikling af arbejdsværktøjer
  • Faglig sparring med medarbejdere i afdelingen
  • Kommunikation og afklaring med samarbejdspartnere
  • Udarbejdelse af egne regnskaber

Om dig

Vi forestiller os, at du kommer med erfaring fra en lignende stilling og har en god regnskabsmæssig forståelse. Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men brancheerfaring er et plus.

Du er god til at skabe overblik og har en struktureret arbejdsgang med sans for detaljer, ligesom du er god til at se løsninger. Du har gode samarbejdsevner, er imødekommende og har en tillidsvækkende adfærd. Du er vant til at arbejde med forskellige IT-systemer, hvor excel er en grundstenen. Vi anvender EG Bolig administrativt system – kendskab er dog ikke et krav.

Du tilbydes

Du bliver gruppeleder for 10 kompetente, erfarne og imødekommende kollegaer. Vi har en varieret og til tider travl hverdag med mange bolde i luften. Travlheden sker i særlige perioder, men vi stræber altid efter at sikre en god balance og tilbyder fleksibel arbejdstid med høj grad af frihed til at tilrettelægge egen arbejdsdag.

Herudover kommer du til at indgå i et solidt fællesskab præget af høj trivsel, humor og hjælpsomme kollegaer - både lokalt og på tværs af Boligkontoret Danmarks afdelingskontorer samt vores hovedkontor i København. Vores arbejdsmiljø er uformelt, og vi har gode arbejdsforhold og personalegoder som fx sundhedsordning og arbejdsgiverbetalt pensionsordning. Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomi- og forvaltningsdirektør Michael Pedersen på telefon 73 76 21 55 eller mail: mped@bdk.dk.

Ansøgningsfrist

Kan du se dig selv som en del af vores hold, så send os din ansøgning og CV ved at trykke på ”søg stillingen”. Vi afholder samtaler løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning afsted. Ønsket tiltrædelse er 1. juni 2023.

På vores hjemmeside www.bdk.dk kan du læse mere om os.