Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
7. december 2023

Praktikant til Direktions- og foreningssekretariatet i Boligkontoret Danmark

Brænder du for demokrati og foreningsfællesskab? Og vil du hjælpe med at sikre en god medlemsservice og udvikle foreningsfællesskabet i almene boligselskaber? Så har vi en praktikplads med masser af ansvar.

Boligkontoret Danmark søger en praktikant til Direktions- og Foreningssekretariatet

Din uddannelsesretning er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har kendskab til foreningsfællesskabet i Danmark, evt. som frivillig, og brænder for at prøve kræfter med at arbejde konkret med medlemsservice og udvikling. Du har måske et antropologisk, sociologisk eller samfundsfagligt metodisk grundlag at stå på gennem din uddannelse og vil gerne have erfaringer med, hvordan denne viden kan omsættes og bruges i praksis til helt konkrete virksomhedsnære tiltag, som gør en forskel for beboerne i almene boliger.

Allerede fra start af vil du blive en vigtig del af gennemførslen af Boligkontoret Danmarks ambitioner om at forbedre vores kunde- og medlemsservice. Du vil blive involveret i flere spændende projekter om bl.a. børnedemokrati og udvikling af nærdemokrati i boligselskaberne. Samtidig får du et hovedansvar for en større brugerundersøgelse og analyse ift. mulige indsatser omkring fraflytningsprocessen. Du skal på den måde bidrage til at pege på, hvilke udviklingspotentialer der er i forhold til at forbedre serviceoplevelsen blandt beboerne i boligselskaberne. På den måde får du en tydelig selvstændig og gennemgående opgave i hele perioden. I direktions- og foreningssekretariatet får du desuden en hverdag centralt i virksomheden tæt på beslutningerne. Vi er 10 medarbejdere i sekretariatet, der understøtter vores 6 direktører, og du bliver en del af et engageret team, der brænder for at gøre en forskel for vores medlemmer.

Hvem er du?

  • Du er struktureret, selvkørende og god til at samarbejde
  • Du har en god energi og er nysgerrig på at udvikle dig
  • Du har flair for formidling og analysearbejde

Hvad tilbyder vi?

  • En spændende hverdag i en organisation, hvor der sjældent er langt fra tanke til handling
  • Medindflydelse pa° udviklingen af kommende initiativer til forbedring af medlemsservice
  • Hands on erfaring med udformning af præsentationer og skriftlige anbefalinger
  • Kendskab til ”kunderejsen” som metode til at udvikle nye tiltag
  • Mulighed for at bruge arbejdet direkte i forbindelse med en eventuel praktikrapport
  • Gode kollegaer, netværk og sparring

Hvem er vi?

Boligkontoret Danmark er et af landets største almene boligadministrationer. Vi er non-profit og vores formål er at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Derudover arbejder vi med at udvikle og understøtte demokratiet lokalt i boligselskaberne og ikke mindst styrke vores foreningsfællesskab gennem Boligkontoret Danmark. Vi administrerer over 35.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet. Herudover yder vi IT-drift for boligselskaber med godt 35.000 boliger.

Det praktiske

Vi søger en praktikant på mellem 30-37 timer om ugen med start i januar eller februar 2024. Praktikperioden vil løbe over en halvårlig periode.

Du vil komme til at arbejde på vores hovedkontor, som ligger lige ud til vandet på Havneholmen centralt i København.

Praktikken er som udgangspunkt ulønnet, men alle udgifter til transport og frokost i kantinen o. lign. inden for arbejdstiden dækkes.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte foreningskonsulent Pernille Hapiach Christensen på phch@bdk.dk eller 61302774.

Send din ansøgning, cv, eksamensbeviser og andre relevante oplysninger ved at trykke "søg stillingen" snarest muligt og senest den 7. december 2023.

Vi forventer at afholde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.