Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
13. juli 2022

Er du vores nye juridiske chef og advokat?

Vil du gerne prøve kræfter med en lederstilling eller fortsat udvikle dig som leder? Brænder du for lejeretlige problemstillinger inden for boligadministration? Og trives du i en alsidig hverdag i selskab med skønne kollegaer og kunder fra hele landet? Så er du kommet til det rette sted.

Til vores juridiske afdeling på vores hovedkontor på Havneholmen i København søger vi en leder, der udover at være en nøgleperson i udviklingen af afdelingen og den juridiske rådgivning til hele vores organisation og kunder landet over, også gerne skal møde i såvel retssager som beboerklagenævnssager.

Du vil referere til direktøren for kunde- og foreningsudvikling i en organisation, der lægger stor vægt på arbejdsglæde og fleksibilitet, så du kan trives både på og uden for arbejde.

Din profil

Du er uddannet jurist med et par års erhvervserfaring, gerne indenfor et bredt felt, og du har advokatbestalling. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du er godt kendt med boligjura og reglerne gældende for almene boliger. Du er en robust, udadvendt og initiativrig person med gode kommunikative evner og kan samarbejde med kolleger og beboervalgte i hele landet. Du har ledererfaring og/eller lyst til ledelse af en mindre afdeling med erfarne selvstændige medarbejdere. Du er vant til at arbejde selvstændigt og vedholdende med fokus på fremdrift samtidig med, at du er serviceminded.

Dine ansvarsområder

  • Ansvaret for husleje- og fraflytterinkasso for de boligselskaber vi administrer
  • Varetagelse af sager, hvor der er opstået en tvist, i såvel foged- som boligret og beboerklagenævn
  • Udarbejdelse af juridiske notater og undersøgelser
  • Faglig sparring med de ansatte i afdelingen
  • Rådgivning af kolleger fra hele landet i forskellige juridiske spørgsmål
  • Juridisk bistand i forbindelse med køb eller frasalg af ejendomme
  • Daglig ledelse og strategisk udvikling af afdelingen og organisationens juridiske fokus, herunder ansvaret for at organisationen er GDPR-compliant
  • Løbende optimering af forretningsgange på området

Om os

Vi kan tilbyde et spændende og udviklende job med et bredt samarbejdsfelt. Du får stor indflydelse på jobbet og høj grad af mulighed for at præge indholdet. Vi har gode personaleforhold og lønnen fastsættes efter kvalifikationer.

I Boligkontoret Danmark er vi knap 200 medarbejdere, som arbejder enten på vores hovedkontor på Havneholmen eller på et af vores 7 afdelingskontorer rundt om i landet. Vi er en non-profit boligadministration, der administrerer og opfører lejeboliger for boligselskaber, boligforeninger og kommuner på landsplan med fokus på at skabe fællesskaber og trivsel i vores mange boligområder.

Vores juridiske afdeling består af et godt fungerende team på i alt 5 medarbejdere heraf 2 jurister, en juridisk assistent, en juridisk sekretær og en administrativ GDPR-koordinator. Du bliver samtidig også en del af ledergruppen og vil naturligt indgå i en række tværgående udviklingsprojekter og udvalg.

Ansøgningsfrist

Send venligst ansøgningen, så vi har den senest den 13. juli 2022. Ansættelsessamtaler holdes i uge 32-33.

Læs mere om os på www.bdk.dk eller kontakt direktør Karina Lauridsen på kala@bdk.dk, tlf. 2362 9505, hvis du vil vide mere.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV.