Boligkontoret Danmark er et non-profit, alment administrationsselskab, der har til formål at virke som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber. Vores opgave er at udføre alle administrative, økonomiske og tekniske opgaver i forbindelse med administration af alment boligbyggeri under opførelse og i drift. Vi administrerer godt 31.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber samt ældre- og plejeboliger i kommuner/regioner over hele landet.
Læs mere om os på www.bdk.dk 

Ansøgningsfrist
10. juni 2024

Studentermedhjælper til Råd til husleje

Vil du være med til at hjælpe de af vores beboere, der er kommet bagud med huslejen, så har vi det helt rigtige job til dig!

I Boligkontoret Danmarks afdeling for Boligsociale indsatser har vi en landsdækkende indsats, vi kalder Råd til husleje. Det er en indsats, der har fokus på at yde rådgivning til økonomisk trængte beboere via telefon og mail. Indsatsen består af et tilbud om økonomisk rådgivning til de beboere, der har økonomiske udfordringer. En stor del af arbejdet er derfor at skabe en kontakt til disse beboere, tilbyde at lægge et budget med dem samt rådgive om muligheder for økonomisk hjælp f.eks. boligstøtte, ydelser efter Lov om aktiv socialpolitik, men også legater eller eksempelvis julehjælp. Vi tilbyder et studiejob, der giver dig mulighed for at sætte din viden og faglighed i spil.

Vores team består af tre medarbejdere med socialfaglig baggrund, der arbejder med denne indsats til daglig, og vi har brug for en ekstra hånd for at kunne nå det hele.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du er i gang med en uddannelse som socialrådgiver eller anden socialfaglig uddannelse, og at du:

  • er vild med at tale i telefon
  • formår at skabe tryghed i den svære samtale om økonomi
  • er dybt engageret i at gøre en forskel for den enkelte familie
  • er udadvendt som person og god til at tale med mange forskellige typer mennesker

Vi tilbyder

Vi tilbyder et studenterjob i afdelingen for Boligsociale indsatser på vores hovedkontor i København. Der er tale om et spændende job på en arbejdsplads i bevægelse med gode kolleger og i et uformelt arbejdsmiljø. Du kommer til at indgå i vores team, hvor du får masser af udfordringer og god faglig sparring.

Løn og ansættelsesforhold

Din arbejdstid vil være ca. 40 timer pr. måned fordelt på tre uger. Arbejdstiden planlægges fleksibelt i forhold til opgaverne og dit studie. Vi tilbyder gode løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende funktionær overenskomst med Dansk erhverv HK privat og HK handel.

Hvis du er interesseret og har spørgsmål til dette stillingsopslag, er du meget velkommen til at kontakte chef for Boligsociale indsatser Katja Giebel på tlf. 30 56 18 34 eller kagi@bdk.dk.

Ansøgningsfrist

Du kan sende din ansøgning og dit CV frem til mandag den 10. juni kl. 12.00. Vi vil løbende holde samtaler med kvalificerede ansøgere.